خرید رزین پلی استر ترموست با قیمت ویژه

۱
(۱)

رزین پلی استر ترموست به پلیمرهایی گفته می شود که در اثر حرارت جنس آن ها سخت و سفت می شود و کاربردهای بسیاری در حوزه های مختلف صنعت دارند.
در تولید رزین پلی استر ترموست از ناخالصی های مختلفی استفاده می شود که همه روی کاربرد و ویژگی های آن تاثیر گذار است و با توجه به کاربردی که این رزین ها دارند، قیمت خرید آن با توجه به شرکت و عرضه کننده ی آن متفاوت خواهد بود. 

خرید رزین پلی استر ترموست با قیمت ویژه

مقاومت کم رزین پلی استر ترموست در برابر ضربه

مقاومت کم رزین پلی استر ترموست در برابر ضربهرزین ماده ای است مایع و جامد که به دو صورت طبیعی و یا مصنوعی وجود داشته و کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند.
از رزین های طبیعی می توان به شیره ای اشاره کرد که بسیاری از درختان آن را تولید می کنند و باعث حفاظت درخت از آفات و حشرات می شود و رزین های مصنوعی از لحاظ ظاهری شبیه به رزین های طبیعی هستند فقط از لحاظ ترکیبات شیمیایی متفاوت اند و اغلب شکل ظاهری آنها به صورت مایعی روان است که در شرایط مختلف به صورت سفت و جامد در می آیند.
نمونه های رزین تحت عنوان رزین پلی استر در صنعت شناخته می شود که کاربرد بسیار زیادی دارد و در صنایع مختلف مانند پارچه و الیاف، مجسمه سازی، ظروف، کف پوش، دیوار پوش و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود.

رزین های ترموست پلیمرهایی هستند که وقتی در مجاورت گرما قرار می گیرند، سفت و سخت می شوند و بعد از آن هم امکان تغییر شکل آنها با دما وجود ندارد و دمای بالا باعث سوختن و تجزیه آنها می شود.
رزین پلی استر ترموست که به پلیمرهای گرما سخت نیز معروف هستند، در حالت مایع و یا وقتی که انعطاف پذیر هستند بوی بسیار بدی دارند ولی زمانی که در مجاورت گرما قرار گرفته و تغییر حالت می دهند اثری از بوی بد آنها باقی نمی ماند.
مقاومت کم رزین پلی استر ترموست در برایر ضربه یکی از ویژگی های این الیاف مصنوعی است و دلیل آن هم تراکم بسیار زیاد مولکول های آن است ولی همین تراکم بسیار بالای مولکولی که دارند باعث مستحکم بودن آنها و تحمل بار در دمای بالا می شود.

سخت شدن رزین ترموست با حرارت

سخت شدن رزین ترموست با حرارتترموست در اصل یعنی گرما سخت، یعنی پلیمرهایی که در اثر حرارت، مولکول های آن دچار واکنش شیمیایی شده و باعث رشد روبه بالا و یکپارچه ترکیبات آن می شود.
سخت شدن رزین ترموست ویژگی اصلی این الیاف مصنوعی است که کاربرد بسیار زیادی در حوزه های مختلف صنعت دارد.
رزین ترموست در حالت معمولی به صورت مایع است ولی در اثر هاردنر و خشک کنی که با آن ترکیب می شود دچار فرآیندی غیرقابل برگشت و سفت می شود و البته این رزین ها انواع مختلفی دارند از مهم ترین آنها می توان به پلی استر، وینیل استر، اپوکسی و… اشاره کرد.
 پلی یورتان ها یا همان ترموست ها وقتی در مجاورت حرارت قرار می گیرند، از سختی و انعطاف مختلفی برخوردارند و البته ترکیبات و فرم های پلی یورتان ها نیز با توجه به سختی و انعطافی که دارند، متفاوت است.
یکی از ویژگی های پلی یورتان ها مقاومت بالایی است که در برابر اسیدها و بازهای حلال دارند و همین باعث می شود که به صورت فوم های انعطاف پذیر و یا سخت در موارد بسیاری مانند بسته بندی و یا عایق حرارتی استفاده شود.
فوم نرم سبک یکی از انواع ترموست ها است که جنس آن انعطاف پذیر است و در تهیه مبل، صندلی خودروها و تخت خواب کاربرد زیادی دارد و از نمونه های سخت تر نیز به عنوان عایق های گرمایی مصرف می شوند.
فوم سخت سبک نیز یکی دیگر از نمونه های رزین ترموست است و یکی از بیشترین کاربردهای این فوم استفاده در سازه هایی  است که سقف گنبدی شکل دارند چون در عین سبکی بسیار مقاوم بوده و جایگزین بسیار خوبی برای چوب هستند.
فوم های کاملا نرم و پلاستیک نرم نیز یکی دیگر از انواع شکل های مختلف رزین ترموست است که کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند.

خواص رزین پلی استر ترموست

خواص رزین پلی استر ترموسترزین پلی استر ترموست یکی از انواع رزین های سنتزی هستند که به آنها پلی استر غیر اشباع نیز گفته می شود که در مجاورت با دما سفت و غیر قابل تجزیه می شوند و اگر در دمای بسیار بالایی قرار گیرند به صورت برگشت ناپذیری تجزیه می شوند.
شکل اولیه پلی استر به صورت مایع و غلیظ است که برای بالابردن دمای آن، با هاردنر مخلوط می شود و سپس در اثر دمای بالا غلظت آن بالا رفته و به مرور سفت و محکم می شود.
در هنگام سفت شدن پلی استر، دمای بالا و تراکم بالایی که بین مولکول ها ایجاد می شود باعث تبخیر مایع شده و در نتیجه حجم آن کمی کاهش پیدا می کند.
رزین پلی استر ترموست در بسیاری از صنایع در سراسر دنیا استفاده می شوند و کاربردهای بسیار زیادی دارند که دلیل اصلی آن هم خواص و ویژگی هایی است که این مواد دارند و از مهم ترین این خواص می توان به موارد زیر اشاره کرد.
مقاومت حرارتی بالای رزین پلی استر ترموست: یکی از خواص رزین پلی استر ترموست مقاومت در برابر حرارت و دمای بالا است که باعث استفاده از آن در بسیاری از عایق های حرارتی می شود.
داشتن وزن مشخص و معین: پلی استر ترموست بعد از اینکه در اثر دما شکل و حالت جامدی را پیدا می کند، شکل، حالت و وزن آن به سختی تغییر می کند و به عبارتی این مواد تجزیه ناپذیر هستند.
جذب خیلی کم آب و رطوبت: یکی از ویژگی هایی که انواع پلی استرها دارند، جذب آب و رطوبت به داخل آن است و به همین دلیل از پلی استر ترموست برای عایق های روغنی روی چوب و حتی آهن استفاده می شود تا از تغییرات شیمیایی که در اثر تماس با آب و یا رطوبت در آنها ایجاد می شود در امان باشند.
داشتن استحکام کششی و خموشی مناسب: تنوع رزین پلی استر ترموست در استحکام و سختی که دارد متفاوت است و هر کدام با توجه به تراکم مولکولی که دارند از استحکام مشخصی در کشش و یا خمیدگی برخوردارند.

کاربرد رزین پلی استر ترموست در صنایع مختلف

کاربرد رزین پلی استر ترموست در صنایع مختلفویژگی های خاص و منحصر به فرد رزین پلی استر ترموست باعث کاربردهای متنوع آن در صنایع مختلف شده است که در سراسر جهان به صورت های مختلف بکار می رود و به صورت کلی رزین پلی استر در صنایع مختلفی مانند نساجی، خودروسازی، مجسمه سازی، دکوراسیون و صنایع ساختمانی و بسیاری از صنایع دیگر کاربردهای بسیار زیادی دارد.
در صنعت خودرو سازی از پلی استر های گران قیمت بیشتر استفاده می شود و از آن در پوشش صندلی ها، انواع درپوش ها و واشرها به کار می رود و البته چسب و جلادهنده ها و درزگیرها نیز از کالاهایی هستند که در تهیه آنها از پلی استر ترموست استفاده می شود.
یکی از صنایعی که پلی استر ترموست در آن کاربرد بسیاری دارد، صنعت نساجی است که به عنوان یک پوشش ضد آبی در نساجی به شکل های مختلف استفاده می شود.
ترموست ها تحت عنوان پلی یورتان نیز شناخته می شوند و ترکیب پلی یورتان ها با کتان و پلی استر در طرح های لباس ورزشی نیز بسیار پرکاربرد است.
یکی از ویژگی های پلی استر ها جذب کم رطوبت و آب است و همین باعث شده است که پلی استر ترموست در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی، رطوبت و آب، کپک زدگی مقاوم باشند که باعث می شود در تولید انواع محلول های عایقی و جلادهنده استفاده شده و در بازار عرضه شوند.
یکی دیگر از کاربردهای پلی استر ترموست استفاده در تهیه انواع چسب ها است. چسب های پلی استر ترمموست کاربرد بسیار بالایی دارند و برای انواع مواد چوبی، فلزی، بتنی و حتی پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد و ضدآب بودن این چسب ها از ویژگی های منحصر به فرد آنهاست و بعضی از نمونه های آنها انعطاف بسیار بالایی نیز دارند.
یکی دیگر از حوزه هایی که مصرف پلی استر ترموست در آن زیاد دیده می شود، صنعت دکوراسیون و ساختمان سازی است و در قسمت های مختلفی مانند عایق های رطوبتی کف و سقف، قسمت های مختلف دکوراسیون ها مانند پارکت های کف و دیوار و حتی نماهای بیرونی ساختمان کاربرد بسیار زیادی دارد.

جنس قالب مورد نیاز برای رزین پلی استر ترموست

جنس قالب مورد نیاز برای رزین پلی استر ترموستیکی از رایج ترین روش های ساخت قطعات پلاستیکی استفاده از قالب و قالب گیری است که بسیاری از محصولاتی که روزانه استفاده می کنیم مانند مسواک و یا قطعات پلاستیکی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، از این روش استفاده می شود.
در این روش مواد اولیه کالای موردنطر را که به صورت مایع و روان است را با فشار بالا در داخل قالب قرار می دهند، طوری که تمام قسمت های قالب را پر کند و شکل  قالب موردنظر را به خود بگیرد.
در ساخت ترموست ها نیز از این روش استفاده می شود و جنس قالب رزین پلی استر، نرم و انعطاف پذیر است تا موادی که شکل قالب را به خود گرفته اند به راحتی و بدون تغییر شکل، از داخل قالب خارج شوند.
جنس قالب هایی که در ریخته گری رزین پلی استر ترموست مورد استفاده قرار می گیرد معمولا از لاستیک های سیلیکونی ولکانیزه و سایر موادی است که انعطاف بالایی دارند. البته کیفیت قالب ها بسیار مهم است و اگر از مواد کیفیت پایین استفاده شود بعد از چند مرحله قالب گیری، قالب ها دچار فرسایش می شوند و بسیار پرهزینه است.
ریخته گری رزین نسبت به ریخته گری پلاستیکی متفاوت تر است و در قالب گیری به فشار بیشتری احتیاج دارد که تمام مواد در داخل قالب موردنظر قرار گرفته و هیچ گونه حبابی نیز در داخل مواد دیده نشود.
البته در قالب گیری از روش های مختلفی استفاده می شود تا محصول تولید شده ساختاری کاملا یکدست و بدون حباب داشته باشد.

نحوه ساخت رزین پلی استر ترموست

نحوه ساخت رزین پلی استر ترموسترزین پلی استر ترموست یکی از پرمصرف ترین رزین ها به شمار می آید که در صنایع مختلفی کاربردهای زیادی دارد و به این رزین ها، پلی استرهای غیراشباع نیز گفته می شود.
بیشترین مصرف رزین پلی استر غیراشباع در صنایع دریایی است و اکثر قایق ها با بهره گیری از این سیستم ساخته شده اند.
پلی استر ترموست در صورتی که در شرایط مناسب قرار گیرد از حالت مایع به جامد تبدیل می شود که با توجه به نوع اسید و موادی که در آنها به کار رفته انواع مختلفی دارند و با توجه به مواد تشکیل دهنده نیز هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند.
دو نوع اصلی رزین پلی استر ترموست استاندارد وجود دارد که هر کدام در صنایع خاصی کاربرد دارد که تحت عنوان رزین پلی استر ترموست اورتو و رزین پلی استر ترموست ایزو نام برده می شود.
در هنگام ساخت رزین پلی استر ترموست، یک تولید کننده می تواند آن را به صورت ساده و یا با افزودن ناخالصی هایی مانند استایرن که باعث کاربرد راحت تر آن می شود، تولید کرد.
و همچنین استایرن باعث می شود که در هنگام قالب گیری، رزین پلی استر ترموست به فشار کمتری احتیاج داشته اشد که از این رو به آن رزین های کم فشار نیز گفته می شود.
به غیر از این ناخالصی هایی که به رزین ها اضافه می شود در قالب گیری از موادی مانند کاتالیست، شتاب دهنده و افزودنی های دیگری مانند مواد ضد اشتغال در ساخت این رزین ها استفاده می شود تا با سرعت مشخص تری به رزین های پلیمر شده دست پیدا کنند.
در تولید ترموست ها یا پلی استر غیراشباع از الکل ها و اسیدهای دو عاملی استفاده می کنند.
شتاب دهنده وقتی به رزین اضافه می شود باعث انجام واکنش با سرعت بیشتری در دمای کارگاه می شود که بعد از سفت و محکم شدن رزین پلی استر ترموست اصطلاحا گفته می شود که این رزین پخت شده است.

آموزش مصرف از رزین پلی استر ترموست

آموزش مصرف از رزین پلی استر ترموستپلی استر ترموست مصرف و کاربرد بسیار بالایی در صنایع مختلف دارد و در هنگام ساخت نیز فرمول شیمیایی و مواد تشکیل دهنده ی آن در انواع مختلف تولید می شود که همین باعث ایجاد ترموست هایی با ویژگی ها و کاربردهای متفاوت می شود.
ترموست ها در صنایعی مانند چسب سازی، صنعت خودروسازی و قایق سازی، تولید انواع چاپگرها، تولید مجسمه ها، شیشه های فایبر گلاس و ….کاربردهای بسیار زیادی دارد و در هر کدام از این صنایع نیز به نوع خاصی به کار می رود.
برای استفاده از رزین های ترموست باید هرکدام باتوجه به کاربردی که در صنایع مختلف دارد مورد بررسی قرار بگیرد که به دلیل گرما سخت بودن آنها در بعضی از صنایع از نمونه های سفت و سخت آنها و در بعضی دیگر از نمونه های منعطف تر آن استفاده می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵٫ تعداد آرا: ۱

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.