قیمت رزین پلی استر ایزوفتالیک در صنعت لنج سازی

۰
(۰)

رزین پلی استر لنج سازی

در کار های صنعتی و مجسمه سازی ماده ی رزین پلی‌ استر استفاده می شود. در ابتدا رزین پلی‌ استر شکل مایع مانندی دارد و مانند مربا غلیظ است اما بعد از این که آن را با هاردنر قاطی کردند، پس از دقایقی که حرارت آن بالا می رود، حالت ژله مانند به خود می گیرد و بعد از آن محکم و سخت می گردد. 

قیمت رزین پلی استر ایزوفتالیک در صنعت لنج سازی

مقاومت بالای رزین پلی استر ایزوفتالیک در لنج سازی

مقاومت بالای رزین پلی استر ایزوفتالیک در لنج سازیرزین پلی استر ایزوفتالیک 

در زبان ایرانی، کلمه ی پلی‌ استر را به جای کلمه ی رزین پلی استر به کار می برند که نام یک نوع از الیاف می باشد. وقتی پلی‌ استر سفت و محکم می شود مقداری از محلول آن به صورت بخار در می آید و مولکول های آن ها به هم نزدیک می شوند. و در نتیجه بعد از بسته شدن حجم آن کمی کاهش پیدا می‌کند. وقتی پلی‌ استر سخت و سفت شود دیگر نمی توانیم آن را به حالت مایع بازگردانیم. حرارت بیست درجه برای به کار گیری پلی‌ استر بسیار مناسب می باشد. اگر روزانه به مقدار پنج کیلو گرم از پلی‌ استر استفاده شود ضرری ندارد اما اگر بیش تر از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد باید در اتاقی که تهویه هوا دارد استفاده شود زیرا پلی‌ استر بوی بد و زننده ای دارد. و حالت چسبندگی دارد و به اجسامی مثل چوب می چسپد به همین دلیل باید داخل آن جدا کننده اضافه کنیم و داخل قالب را صاف بگیریم  برای این کار از فیلم یا پارافين استفاده می شود. 

خواص رزین پلی استر لنج سازی

خواص رزین پلی استر لنج سازیخواص رزین پلی استر

این ماده هم دو خاصیت دارد که هم ضرر دارد و هم مزایا. مزایای آن این است که چون این ماده کوچک است خیلی آسان و راحت از قالب بیرون می آید. اما اگر یک لایه از این ماده را روی لایه  ای که منعقد شده بگذاریم، و چون لایه ی قبلی با دیواره ی قالب به علت انقباضش از هم فاصله گرفته، وارد آن فاصله می شود و حجم اضافی را ایجاد می کند که بعدا باید آن اضافی ها را بتراشم. می توان همراه پلی‌ استر پودر رنگ را قاطی کرد و و خوب هم زد تا خوب مخلوط شوند و بعد از آن کبالت را به آن اضافه نمود. و بعد از این که مراحل بعدی انجام شد و مجسمه منعقد شد، هنگام بیرون آوردن مجسمه، تمام مجسمه رنگی یک دست پیدا می کند. این مجسمه های پلی استر را با جوهر رنگ نیز می توان به راحتی رنگ آمیزی کرد. مقداری استون یا تینر فوری را همراه جوهر رنگ مخلوط می کنیم و با استفاده از قلم مو آن را بر روی مجسمه می کشیم. رنگ آلکید یکی دیگر از رنگ هایی است که در پلی‌ استر مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص رزین پلی‌ استر چندان زیاد نیستند اما خود آن برای کارهای کمی هم باشد بسیار مورد استفاده قرار می گيرد. 

انواع رزین پلی استر لنج سازی موجود در بازار

انواع رزین پلی استر لنج سازی موجود در بازار انواع رزین پلی استر لنج سازی

در اصفهان کارخانه‌های رزین پلی‌ استر وجود دارد که بخش بزرگی از فعالیت های خود را در تولید این مواد انجام می دهد. زیرا در سطح این استان چون کارایی صنعتی و هنری زیادی انجام می گیرد متقاضيان زیادی را به خود جذب می کند. بیشتر شهر هایی که بسیار پر جمعیت هستند و شهرک های صنعتی را دارند مثل اصفهان و تهران، این تولیدات را انجام می دهند. چیزی که باعث شده اصفهان رشد تاثیر گذار و بسیاری داشته باشد تولید زرین پلی‌ استر می باشد. چون استان اصفهان یک شهر ارزشمند تاریخی می باشد که دارای جاذبه توریستی بسیار گسترده ای است. و در این استان، کارخانه های صنعتی آن، انواع پلی‌ استر را با بهترین کیفیت تولید می کنند و به بازار عرضه می کنند. در این استان و کارخانه هایش دستگاه ها و نیروی ماهری وجود دارد که این کار را با سهولت بسیار انجام می دهند. این کارخانه ها در زمینه های پتینه، مینا کاری، هنر های دستی، و هنر های تخصصی تولیدات خود را انجام می دهد. در این استان مواد پلی‌ استری که کارایی دارند را همراه با خصوصیات آن در قالب هایی تقسیم بندی می کنند مثل؛ رزین پلی‌ استر قطره، رزین پلی‌ استر ی سنگ طبیعی و مصنوعی، رزین پلی‌ استر کبالت، رزین پلی‌ استر فایبر گلاس، رزین پلی‌ استر بدلیجات. بعضی از کارخانه ها رزین پلی‌ استر سه جزئی تولید می کنند. در این استان لوازم سنتی و صنایع دستی مقاومی می سازند. تولید و پخش کردن این مواد با کیفیت بالایی صورت می گیرد این کار هم توسط کارخانه جات معتبر انجام می شود این کارخانه ها با نوع کارایی و انواع مختلف این گونه مواد به خوبی آشنا هستند. این محصول مشخصاتی دارد از جمله؛ قالب گیری خوب، دارای شفافیت بالا و براقیت لازم است، نفوذ سریع و فوری به لایه های زیرین، ظرافت در نوع کاربرد اصلی، دارای الیاف سوزنی نیز می باشد. بیشتر این مواد استر ها براق هستند و از شفافیت کامل و زیبایی برخوردار هستند. مواد پلی‌ استر کاربرد های زیادی دارد از جمله؛ در طراحی ساختمان استفاده می شود، برای ایجاد پانل های شیشه ای رنگی به عنوانِ جدا کننده استفاده می شود، دیوار و کف پوش را زیبا می کنند، برای درست کردن انواع پارتیشن و تولید کردن مبلمان و صنایع چوبی و فلزی. 

روش قالب گیری رزین پلی استر لنج سازی

روش قالب گیری رزین پلی استر لنج سازیقالب گیری رزین پلی استر

فیلم حالت مایعی دارد و بر سطح قالب با قلم مو زده می شود و بعد از خشک شدن یک لایه ی نازک به شکل نایلون ایجاد می شود. محل نگهداری رزین پلی‌ استرباید تاریک و خنک باشد. اگر رزین پلی‌ استر کیفیت بالایی داشته باشد و مرغوب باشد می تواند دوازده ماه دوام بیاورد. بعد از بستن این ماده سم آن از بین می رود و محکم می شود و غیر متخلخل می شود. و با مته می توان آن را سوراخ کرد یا سوهان زد. برای رنگی کردن پلی‌ استر می توان از پودر های رنگی استفاده کرد. و نور باعث نمی شود که رنگ آن تغییر کند. در پلی‌ استر دو نوع هاردنر استفاده می شود که به صورت مایع و خمیری می باشند. مایع آن به رنگ آب می باشد و بوی بد و تندی دارد اما کار کردن با نوع خمیری آن آسان تر است. زمان سفت شدن این ماده را می توان با کم و زیاد کردن هاردنر ها تنظیم کرد. در رزین پلی‌ استر های شفاف قانون اصلی هاردنر دو درصد می باشد. اگر رزین پلی‌ استر لایه های نازک شکل باشد قسمت بالای آن حالت چسبندگی پیدا می کند خیلی دیر حالت سفتی می گیرد. اگر به این شکل بود باید هاردنر مقدارش چهار درصد باشد. احتمال ترک خوردگی پلی‌ استر زمانی رخ می دهد که لایه های آن ضخیم باشد که در این هنگام باید مقدار هاردنر را به یک درصد رساند. اگر قالب از جنس پلاستیک باشد و نسبت به حرارت حساسیت داشته باشد میزان هردنر باید کم باشد. اگر میزان هاردنر بیش تر از چهار درصد باشد، پلی استر به حلت ترد در می آید و خیلی شکننده می شود. اگر بخواهیم پلی‌ استر قابلیت انعطاف پذیری را داشته باشد باید مقدار هاردنر را یک درصد تنظیم کرد. مایعی که به رنگ بنفش است و از ترکیب های کبالت است ماده ی شتاب دهنده می گویند. این ماده ی شتاب دهنده روی زمان بستن پلی‌ استر و رنگ آن تاثیر می گذارد. برخی از این ماده های شتاب دهنده رنگ پلی‌ استر را به حالت قرمزی یا زردی در می آورند و زمان سفت شدن را جلو می اندازد. به هنگام بستن در ایجاد حرارت نیز این ماده ی شتاب دهنده تاثیر گذار است. هنگامی که شتاب دهنده بیش تری استفاده شود به دلیل تسریع عمل پلیمریزاسیون، بیشتر حرارت را تولید می کند. اول ماده ی شتاب دهنده را در داخل آن می ریزیم و ماده ی هاردنر را به آن اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم و بعد ماده ی پلی‌ استر آماده می شود. دمای هوای اتاق و میزان هاردنر و مقدار ماده ی شتاب دهنده بر روی زمان بستن پلی‌ استر تاثیر می گذارد. برای بستن پلی‌ استر غیر شفاف کم تر از زمان بستن پلی‌ استر شفاف طول می کشد. چیزی که عمل بستن را کند می کند درجه ی حرارت پایین اتاق است. در پلی‌ استر شفاف عمل سفت شدن اگر درجه حرارت اتاق از پانزده درجه سانتی گراد کم تر باشد، انجام نمی شود. در این صورت گفته می شود که ماده ی پلی‌ استر جامد شده است. اما پلی‌ استر غیر شفاف حرارت وقتی دما کم تر از دوازده باشد می تواند به راحتی سفت شود. اگر لایه های پلی استر به شکل نازک باشند در مدت طولانی سفت می شوند. این ماده حتی بعد از بسته شدن نیز به سخت شدن خود تا چند روز ادامه می دهند. به همین دلیل بعد از چند روز که آن را از قالب در آوردند باید صاف کاری آن را انجام دهند. مدت بستن پلی‌ استر را با قرار دادن مجسمه در فر آشپز خانه با حرارت پنجاه تا شصت درجه سانتی گراد را می توان به مدت نیم ساعت رساند. در زمان انعقاد پلی‌ استر ها ی گوناگون سه تا پنج درصد از حجم خود را از دست می دهند. که این خاصیت هم مضر است و هم ویژگی ها و مزایاهایی دارد. 

عرضه بهترین رزین پلی استر لنج سازی در ایران

عرضه بهترین رزین پلی استر لنج سازی در ایرانعرضه بهترین رزین

رنگ رزنی، رنگی است که کیفیت پایینی دارد و رنگ آن خیلی مات و خفه است. مبل چوبی وزن کم تری نسبت به مبل رزینی دارد. اگر از این ماده ی رزین درست استفاده نشود باعث مشود ترک بخورد، و منبت ها پوسته پوسته شوند و باعث شکنندگی آن ها می شود. برای تشخیص بافت یک سوزن را داخل آن ماده کنید تا به شکل آن آسیب نزند اگر به سختی وارد شود بافت آن چوبی است. با داشتن مواد درجه یک مثل چوب و مواد دیگر که درجه یک و مرغوب باشند می توان سال ها از یک مبل که دارای کیفیت است استفاده کرد. ولی بعضی از تولید کنندگان مبل چون مواد درجه سه و نامرغوب استفاده کردند باعث شدند کالاهایی به خریداران داده شود که باعث نارضایتی آن ها شود. برای خرید مبل با کیفیت بالا بهتر است از شرکت های معتبر و بزرگ که بهداشتی هم باشند خریداری شود تا از استفاده از آن راضی شوند. 

مواد اولیه تشکیل دهنده رزین پلی استر لنج سازی

مواد اولیه تشکیل دهنده رزین پلی استر لنج سازیمواد اولیه رزین پلی‌ استر 

مواد اولیه رزین پلی استر لنج سازی عبارتند از؛ رزین وینیل استر، رزین های پلی استری ارتوفتالیک و ایزو فتالیک، شتاب دهنده کبالت و سرب، رزین اپوکسی، اروزیل، هاردنر اپوکسی، الیاف شیشه سوزنی و حصیری، کربنات کلسیم. الیاف شیشه و مواد پلیمری ترکیبات فایبر گلاس است که از پشم شیشه به عنوان ماده ی تقویت کننده استفاده می شود و برای مواد چسباننده از مواد پلیمری استفاده می شود. یکی از پر کاربرد ترین مواد در دنیای صنعت مواد زرین پلی‌ استر است که با توجه به خاصیت ها و کاربرد های آن صنعتگران و اقشار مختلف می توانند جایگزین مواد دیگری کنند. با استفاده از این مواد مخزن های آب و اسید عایق می شوند و از پوسیدگی آن ها جلو گیری می کند و باعث می شود که مخازن از بین نروند و ضرر نکنند. اما ویژگی خاصی که این ماده دارد این است که سبک است و بسیار مقاوم است. که همین ویژگی باعث شده تعداد زیادی از صنعتگران بعضی از قطعات خود را از جنس این مواد تولید کنند مثل سپر انواع ماشین ها، بدنه خودرو های سبک و مدل، اتاقک ها و انواع ایرانت ها، کابین وانت، مخزن های نگهداری مایعات گوناگون مثل اسید، سیلوهای سیمان، چربی گیر ها و… از این مواد در تولید مخزن های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع رزین در مخزن فایبر گلاس استفاده می شود که عبارتند از؛ ونیل استر، اپوکسی و پلی استر. ونسل استر در برابر خورندگی مواد مقاوم هستند وای پلی‌ استرهای ضعیف خورنده هستند و اپوکسی ها در برابر حرارت و خوردگی مقاوم اند. 

کاربرد رزین پلی استر در صنایع دیگر

کاربرد رزین پلی استر در صنایع دیگررزین پلی استر در صنایع

انتخاب مواد خام اولین انتخاب است. در صنایع دستی رزین از مواد خامی مثل؛ هیدروکسید، ژل سیلیکا، رزین پلی‌ استر غیر اشباع، عامل خیس، هیدروکسید آلومینیوم، شتاب دهنده، رنگ و رنگ نور و غیره، رنگ خمیر. نوع ماده هر چقدر بهتر و مرغوب تر باشد در صنایع بهترین نتیجه را دارد. بر اساس پودر رزین باید پودر آلومینیوم و نسبت زرین با هم متفاوت باشند. برای افزودن مقداری دیگر رزین های مختلف لازم است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.