فروش عمده رزین پلی استر قالب گیری

۳٫۳
(۳)

رزین پلی استر قالب گیری یکی از محصولاتی است که در صنعت مجسمه سازی و صنعتی دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد رزین پلی استر در ابتدا به صورت مایع می باشد غلظت این محصول به صورت مربا می باشد که در صورتی که هاردنر به آن اضافه می شود بعد از مدتی حرارت آن بالا می رود و در به حالت ژله در می آید و سپس سخت و محکم می شود. وقتی که این محصول محکم می شود نشان دهنده این مسئله است که مولکول های تشکیل دهنده آن به یکدیگر نزدیک شده اند و مقداری از این محلول نیز بخار شده است از رزین میز رزین نیز ساخته می شود.

انعطاف‌پذیری سیلیکون قالب گیری رزین پلی استر در صنعت

سیلیکون قالب گیری رزین پلی استر یکی از محلول هایی است که در سطح کشور در زمینه مجسمه سازی و صنایع مختلف مورد استفاده صنایع و شرکت ها قرار می گیرد این محلول در تولید سنگ مصنوعی نیز از این محلول استفاده می شود.

رزین اکریلیک مایع دارای بوی زننده ای نیز می باشد اگر روزانه ۵ کیلوگرم از این محلول توسط صنعتگران در سطح کشور استفاده گردد بی ضرر است. انعطاف پذیری سیلیکون در موقع انجام کار در ابتدا بیشتر است بعد از اضافه کردن هاردنر مدتی بعد نرم شده و دوباره محکم و سفت می شود و کمی نیز از جرم این محصول کاسته می شود.

پلی استر سخت شده را دیگر نمی توان دو باره استفاده کرد. مناسب ترین دمای محیط برای کار کردن با این محصولات دمای ۲۰ درجه می باشد. رزین پلی استر به اجسام دیگر به راحتی می چسبد.

موارد نوشته شده از ویژگی های منحصر به فرد سیلیکون ها در سطح بازار هستند که به این صورت مورد استفاده صنعتگران در سطح کشور قرار می گیرد. این محصولات باید در مکان های خنک و تاریک نگهداری گردد. در صورتی که این محلول ها مرغوب بوده باشند یک سال قابلیت ماندگاری را دارا می باشند.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این محلول ها می توان به این مورد اشاره کرد که این سیلیکون ها غیر متخلخل هستند در صورت لازم داشتن می توان به راحتی این سازه ها را سوهان زد و یا با مته به صورت مورد نظر آن را سوراخ کرد.

در صورت مایل بودن علاقمندان می توانند انواع رنگ های پودری را به این سازه اضافه کرد و از آن طرح ها رنگارنگی طراحی نمود. هاردنرهایی که در این مواد استفاده می شوند معمولا در دو حالت در سطح بازار موجود می باشند این دو حالت به صورت مایع و خمیری می باشد.

میزان هاردنری که در موقع استفاده از پلی استر ها باید به این مواد اضافه گردد با کم و یاز یاد کردن هاردنر به راحتی می توان زمان سفت شدن پلی استر را مدیریت کرد قانون اساسی برای استفاده در پلی استر های شفاف ۲ درصد می باشد.

رزین اپوکسی و  پلی استر در لایه های نازک تر به سختی سفت می شود و قسمت های از ان نیز به صورت چسبیده باقی می ماند. در این شرایط بهتر است که در ضد هاردنر را به ۴ رساند.

کاربرد رزین پلی استر قالب گیری فایبر گلاس

با توجه به اطلاعاتی که در مورد این سازه ها در منابع موجود است از رزین پلی استر در سطح کشور برای فضاهای داخلی منازل نیز استفاده به عمل می آید با به کار گیری این سازه ها به راحتی می توان طرح های منحصر به فردی را در داخل خانه طراحی کرد و یک دکوراسیون منحصر به فرد در خانه برای خود درست کرد.

از رزین پلی استر به عنوان بخشی از دکوراسیون تجهیزات داخلی نیز می توان استفاده به عمل آورد مدت زمانی که طول می کشد تا رزین پلی استر به خوبی خود را جمع کند به میزان کاتالیزور و دمای محیط بستگی دارد رزین های غیر شفاف خیلی دیر تر از رزین های غیر شفاف خود را می گیرند.

کاتالیزور ها در این فرایند ها جهت شتاب دادن به این فرایندها به کار گرفته می شوند رنگ این مواد نیز به صورت بنفش می باشد از رزین پلی استر در فضای داخلی به عنوان پارتیشن نیز استفاده می گردد. که این سازه نیز باعث جذابیت داخل منزل می شود. که این کار ها با به کارگیری پانل ها صورت می گیرد.

از پانل های رزین وینیل استر و پلی استر برای دیوارها نیز می توان به راحتی استفاده کرد این دیوارها را به راحتی نیز می توان شست و شوی داد. رزین پلی استر در فضای داخلی به عنوان کفپوش نیز قابل استفاده می باشد. که در این صورت سطحی یکنواخت و صیقلی خاصی درست می کند.

از این محصول در درست کردن دکور و مبلمان نیز به راحتی استفاده کرد و جذابیت داخل خانه را دو چندان کرد. این سازه به عنوان بخشی از وسایل منزل نیز قابل استفاده می باشد.

زمان سفت شدن رزین پلی استر قالب گیری

همان طور که گفته شد زمان سفت شدن پلی استر را به کم یا زیاد کردن هاردنر به راحتی می توان کنترل کرد همیشه هاردنر را برای پلی استر به میزان دو درصد به اجسام اضافه می کنند رزین یاد شده در لایه های نازک تر به سختی محکم می شود و نواحی بالایی آن به حالت چسبیده باقی می ماند در صورتی که شرایط به این صورت بود باید میزان استفاده از هاردنر را به ۴ درصد رساند.

اگر ضخامت پلی استر زیاد بوده باشد احتمال آن که ترک خوردگی به وجود آید هست برای همین در این شرایط بهتر است که میزان هاردنر را به یک درصد کاهش داد تا از ترک خوردگی سازه جلوگیری به عمل آورد زمانی هم که قالب مورد نظر ما از جنس پلاستیک می باشد با توجه به این مسئله که پلاستیک ها به حرارت حساس می باشند به همین دلیل بهتر است که میزان استفاده از هاردنر را تا حدودی کاهش داد.

اگر میزان هاردنر استفاده شده از ۴ درصد تجاوز پیدا کند این کار باعث خواهد شد که پلی استر ترد و شکننده باشد به همین دلیل جهت این که پلی استر انعطاف پذیری لازم را داشته باشد باید میزان هاردنر به کار رفته در این فرایند را به میزان یک درصد رساند تا شرایط به صورت دلخواه خودمان جلو برود. 

سفت شدن رزین پلی استر همان طور که گفته شد به راحتی قابل مدیریت بوده است هنگامی که پلی استر سفت و محکم می شود مولکول های تشکیل دهنده سازه به یکدیگر نزدیک می شوند و بخشی از محلول نیز به صورت بخار از محلول خارج می گردد به همین دلیل حجم محلول بعد از بسته شدن به احتمال زیاد شاید کم شود پلی استر سخته شده را دیگر نمی توان به حالت مایع برگرداند.

بهترین دمای موجود برای کار با این مواد شیمیایی ۲۰ درجه می باشد کسانی هم که بیشتر در محیط این مواد قرار دارند باید موارد ایمنی را رعایت کنند در غیر این صورت ممکن است که با بیماری های خاصی روبه رو گردند.

رزین پلی استر با توجه به این مسئله که به اجسام خارجی به راحتی می چسبد علاقمندان به راحتی می توانند از پارافین استفاده کنند تا به این صورت شرایط را کمی به نفع خود تغییر دهند در این راستا از فیلم نیز به راحتی می توانند استفاده کنند فیلم یک مایعی است که با قلم مو به سطح مورد نظر زده می شود تا بتوان حسم مورد نظر را به سطح مورد نظر خود چسباند.که بعد از خشک شدن به پلاستیک خاصی را به وجود می آورد.

استفاده از رنگ های پودری در رزین پلی استر قالب گیری

در صنعت قالب گیری با استفاده از رنگ های پودری به راحتی می توان رنگ های مختلفی را بر اساس علایق خود درست کرد و به سطوح مورد نظر خود اضافه نمود در زمینه رنگ دو نوع رنگ داریم که با نام های پودر رنگ و خمیر رنگ هستند.

در صورت مایل بودن به راحتی می توان پودر رنگ و یا  خمیر رنگ را که به مادر رنگها در سطح بازار معروف هستند انتخاب کرد و با پلی استر و یا فایبرگلاس به خوبی مخلوط کرد و آن ها را با وسیله های هم زد تا ترکیب یکنواختی را به وجود آورد و سپس ماده ای به نام کبالت را به این ترکیب اضافه کرد بعد از انجام دادن مراحل بعدی و بیرون اوردن قالب مورد نظر خود سازه مورد نظری که درست کردیم از رنک یکنواختی به وجود خواهد آمد و از کاری که انجام دادیم رضایت کافی را خواهیم داشت.

رنگ پودری و قالب گیری در صنعت مورد نظر در سطح کشور مورد استفاده علاقمندان قرار می گیرد تا سازه های منحصر به فردی را بر اساس علایق و سلیقه ها خود درست کنیم همان طو که گفته شد از این صنعت در فضای داخلی منازل نیز بیشتر در سطح کشور استفاده می شود بنابراین با ترکیب کردن انواع رنگ ها و طرح های جالب به راحتی می توان فضای خانه را به فضایی دلنشین و جالب تبدیل کرد و از حضور در منزل خود لذت کافی را برد.

با به کارگیری این رنگ های به راحتی می توان در رنگ آمیزی خودرو نیز دست به کار شد و خودرو ها را نیز رنگ آمیزی کرد در این فرایند مقدار جوهر رنگ را با مقداری استون ترکیب کرده در این زمینه از تینر هم می توان استفاده کرد و ترکیب خود را برای رنگ کردن ماشین و یا خودرو به کار برد سپس ترکیب درست کرده را به مخزن پمپ اضافه کرده و کار خود را به راحتی شروع می کنیم.

اگر می خواهید پلی استر شما به رنگ سفید بوده باشد به راحتی می توانید از پودر تیتان در این زمینه استفاده کنید برای تبدیل سازه مورد نظر خود به فلز می توانید از پودر آکلیل و یا انواع پودر فلزها در این زمینه استفاده کنید برای این که بتوانید میزان استفاده پلی استر را کاهش دهید به راحتی می توانید از مواد حجم دهنده مانند پودر کربنات کلسیم و یا تالک و پودر چوب استفاده کنید ولی در این زمینه نمی توانید از گچ و مواد آهکی استفاده کنید.

در این فرایند های توصیه می شود که پراکسید را در پایان کار اضافه کنید تا برای محکم شدن سازه زمان را از دست نداده باشید. برای این که قالب شما به حالت توخالی درآید باید به طور دائم ان را بچرخانید این فرایند تا ژله شدن پلی استر باید ادامه داشته باشد و به منظور بسته شدن قالب گیری در این فرایند مقداری از پلی استر را ترکیب کرده و به صورت ایستاده نگه داشته تا قالب گیری بسته شود.

مراحل قالب گیری مجسمه با رزین پلی استر

مراحل قالب گیری مجسمه با رزین پلی استر نیز در سطح کشور توسط افراد متخصص به کمک تجهیزات و وسایل خاصی به راحتی امکان پذیر بوده است که متخصصان در این زمینه به راحتی طرح های مورد نظر خود را تولید کرده و برای خرید علاقمندان به بازار فروش صادر می کنند.

این فرایند ها باید کمی با دقت و حوصله همراه بوده باشد تا مشکلی در انجام دادن به وجود نیاید با توجه به این مورد که رزین پلی استری یک مایع بوده که با افزوده شدن هاردنر بعد از مدت زمان کوتاهی نرم شده و سپس بعد از این که طراح شکل و طرح خاص را به ان داد دوباره محکم و سفت می شود بعد از این که این سازه محکم شد دیگر نمی توان آن را به حالت نرمی و یا مایع درآورد.

در این فرایند ها از کاتالیزور ها هم برای سرعت بخشیدن کار نیز استفاده می شود با استفاده کردن از این ترکیب زمان خشک شدن سازه را کم می کنند

انواع تکنیک های قالب گیری مجسمه با رزین پلی استر

در داخل کشور طراحان برای این که بتوانند طرح های منحصر به فرد خود را تولید کرده باشند از روش های متعددی در این زمینه استفاده می کنند تکنیک های قالب گیری منحصر به فرد می باشند و کسانی که در این زمینه مهارت دارند می توانند طرح های خاصی را برای خود تولید کرده باشند.

مناسب ترین درجه برای کار با رزین پلی استر قالب گیری

مناسب ترین درجه برای کار با رزین پلی استر در زمینه قالب گیری که تا حدودی گفته شد دما برای این کار باید ۲۰ بوده باشد میزان هاردنر به کار رفته نیز باید به طور معمول ۲ درصد باشد تا در انجام دادن قالب گیری مشکلی به وجود نیاید.

درجه کار با رزین پلی استر نیز همان طور که گفته شد باید توسط خود فرد مهیا گردد از کاتالیزور ها هم برای سرعت دادن به واکنش ها استفاده می کنند تا سریع قالب گیری بسته شود قالب گیری فایبر گلاس نیز در سطح کشور با روش های خاص خود صورت می گیرد.

کاربرد رزین پلی استر نیز در سطح کشور نیز در زمینه های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳٫۳ / ۵٫ تعداد آرا: ۳

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.